søndag 20. april 2014

5. engste meg (en e-post fra L til I)


sendt 18. april 2014

og det er litt sånn akkurat der jeg er i skrivende stund, under dyna sammen med et slags angstdyr. jeg sa "når jeg gruer meg til å gå ute blant folk, hjelper det å bruke solbriller," og noe klikket i huet til mamma da hun sto på badet og gredde håret. "er det derfor du ikke går på skolen? jeg syns du skal gå til legen så fort som mulig før du stenger deg inne."

problemet er jo bare at jeg allerede har stengt meg inne, og her har jeg vært så lenge at jeg ikke husker åssen det føles å være fri på ordentlig. for dette, den måten jeg lever på, det er ikke frihet, jeg er ikke fri når jeg maler, stalker instagramprofiler og har slutta å dra på skolen samtidig som jeg strever etter karakterer. dette er ikke fuck it-holdning, dette er å ha blitt tatt i fange av min egen lengsel etter å være noe perfekt. en som maler, en med en idyllisk fasade, en som ikke trenger å droppe ut av skolen på grunn av utmattelse og en pulserende desperasjon.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar