lørdag 17. august 2013

Å fylle 18


Lyvia Aylward-Davies


I tre år har jeg sett for meg at jeg på min 18-årsdag skulle drepe meg selv, at livets siste sjanse til å imponere meg ville være de 31. juli 2013, men jeg kom levende ut fra det. Reaksjonen min var ren frustrasjon, jeg måtte gjøre hjernen min vant med livet etter 18-årsdagen min og tilpasse meg situasjonen. Nå har jeg en fremtid, den kommer sikkert til å vare lenge, og jeg må tenke på hva jeg skal gi folk i julegave de neste årene, jeg må tenke på russetid, utdanning, bosted, inntekt, utgifter og bli kjent med nye, voksne mennesker. Jeg må lære meg åssen man snakker med mennesker bak disken, kassa og på andre sida av telefonlinja, og så må jeg huske at jeg ikke trenger å lyve om alderen min lenger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar